-Bežecké závody

 
 
 
Úvod > Blog > -Bežecké závody
 

Turiec Maratón

Přinášíme Krakov shrnutí nedělního pobehania na horském maratonu v Turci (42km / 1.800m). Přihlášení jsme byli spolu s Tomášem, věrným to běžcem RunningPro, který to bral jako trénink / přípravu na UltraFatru a slíbil, že mi bude Pacov a neodbehne pryč, když mě bude medvěd honit ... i jsem si z něj dělal srandu, že jen aby při tom mém veteránských tempu nevytvrdne, ale zvládl to statečně  . 
Celý článek...
 

Nízkotatranská stíhačka-8. ročník

Tato jaro a léto jsou přímo nabité skvělými běžeckými událostmi a my v RunningPro se tomu skutečně těšíme. Dnes bychom vám chtěli přinést pár informací o nízkotatranských stíhačce, která se bude letos konat již podeváté, pokud připočteme nultý ročník.

Celý článek...
 

Nonstop běh hřebenem nízkých Tater

Závody Štefánik TRAIL konaných před týdnem, stále doznívají v našich myslích a nohách. Dnes vám přinášíme další výzvu z dílny běžeckých akcí. NON-STOP běh hřebenem Nízkých Tater (NSBHNT) jsou další krásné závody, podobně jako Štefánik TRAIL. Na NSBHNT sportovce čeká oficiálně 46,5 km (neoficiální 49km) a téměř 2.200 výškových metrů.

Celý článek...
 

STEFANIK TRAIL JIŽ TENTO VÍKEND

Pro ty, kteří tak docela nevíte o čem je řeč, my vám tuto akci trošku přiblížíme. Za tímto během stojí silný příběh, který chytí za srdce nejednoho Slováka či Čecha. Běh Štefánik TRAIL se koná na počest, resp. vzdání pocty MR Štefánikovi za odvahu, bojovnost a strastiplný pochod na cestě za záchranou vlastního života.

Celý článek...
 

Co je to ten Run and Fun?

Celý název tohoto běhu je Volkswagen Slovakia Run and Fun - letos se koná již 6. ročník. Jedná se o největší štafetový běh na Slovensku.

Pro účastníky je na výběr 5 různých běhů, na které je možné se zaregistrovat a to:

  • Královská štafeta (3 x 8km)
  • Dámská štafeta (3 x 4 km)
  • Hobby štafeta (3 x 4 km)
  • Dětská štafeta (3 x 250m)
  • Dětská štafeta (3 x 600m)

Registraci je možné provést nejen online, ale i přímo na místě dne 20.5. do 13:00. Je však vždy myslet na to, že čím dříve se registrujete, tím výhodnější je výška Vašeho startovního!

 

Celý článek...
 

Co je to Wings for Life run?

Tento rok se bude opět běžet běh, který pomáhá právě těm, kteří běhat nemohou. Nese proto příznačný název - Wings for Life run. Tohoto běhu se zúčastní i množství známých osobností ze Slovenska, ale i mnoho "obyčejných" lidí, kteří prostě milují běh a chtějí svou zálibou i někomu pomoci. Mezi známých ambasadorů patří například Matej "Sajfa" Cifra, populární YouTuber Gogo, Ivan Jakeš (který bude sedět v Catcher Car - více o tomto voze se dočtete níže), Adam Žampach, Jakub Grigar, Filip Tůma a množství dalších ...

Celý článek...
 

Běh Súľovskými skalami - 1.ročník

Beh Súľovskými skalami Na žiadosť spolubojovníkov zo včerajšieho nádherného a výborne organizovaného behu Súľovskými skalami som sa po košickom maratóne rozhodol napísať krátky report aj o tomto behu. Myšlienku zúčastniť sa 1.ročníka mi dali kamaráti Tomáš s Majom pri našom stretnutí v Bratislave, ktorí už boli aj s ďalším parťákom Dušanom prihlásení na tento beh. Napriek tomu, že už som bol na ten víkend zaregistrovaný na Salomon City Trail (nakoniec bol organizátormi zrušený), som sa po prečítaní propozícií a zhliadnutí trias rozhodol ísť s nimi 24km, vyskúšať čo na to telo po maratóne povie, užiť si partiu a krásnu prírodu.  

Celý článek...
 

Košický maratón mieru 2015

Tento rok bol môj druhý maratón v živote hlavným cieľom športovej sezóny, keďže som po operácii kolena na jar roku 2014 takmer vôbec netrénoval a tak maratón slúžil aj ako skúška, či koleno vydrží ako tréningovú záťaž, tak aj samotné preteky, pri ktorých dostane celý organizmus riadne do tela.

Celý článek...
 

Běžecký trénink pro závod na 10 km

V předchozím článku  http://www.runningpro.cz/bezecky-trenink/treninkovy-plan-na-5-km/ jsme si ukázali, jak může vypadat tréninkový plán přípravy na závody na 5 km. Dnes si řekneme, jak se základní principy z článků na 5 km vzdálenost liší při tréninku na závody běžeckých vzdáleností na 10 km.

10 km trať je jednou z nejoblíbenějších mezi běžci, protože je to docela slušná porce výzvy pro začátečníky, oblíbená vzdálenost maratonce a vytrvalce pro trénink tempa a mateřská disciplína pro specialisty.

Celý článek...
 

Běžecký trénink pro závod na 5 km

V předchozím článku ( www.runningpro.cz/bezecke-zavody/proc-bezecke-zavody/ ) jsem se věnoval několika důvodem, proč si myslím, že je skvělé chodit na běžecké závody. Předtím, než se vrhneme na tréninkový plán na ČSOB polmaratón 2015, rád bych nastínil základní principy tréninku na závody na běžeckých vzdálenosti 5 km a 10 km.

Dnes si něco povíme o závodech na 5 km

5 km trať sice není nejkratší vzdáleností, na které můžete soutěžit, ale pro vytrvalostních běžců je to jednoznačně vzdálenost, na které si ověřují své rychlostní schopnosti a to zejména rychlostní vytrvalost nebo zařazují tyto závody v rámci tréninkového plánu na zlepšení svých rychlostních schopností v přípravě na delší vzdálenosti (viz předchozí článek - závod jako součást přípravy na klíčové cíle sezóny). Také je to velmi vhodná vzdálenost pro začínající běžce, neboť příprava normálně nezabere více než 2, maximálně 3 měsíce.

 

Celý článek...
 

Proč jít na běžecké závody

Běžecké závody

V tomto článku bych se rád podělil s mými zkušenostmi, proč chodit na běžecké závody, protože mnozí z nás běhají jen pro radost a na závody se buď nevědí odhodlat, nebo je ještě nevyzkoušeli.

Existuje několik dobrých důvodů, proč se přihlásit na závody.

Závod jako součást tréninku na klíčové cíle sezóny

Stanovte si klíčový dlouhodobý cíl (např. Chci zaběhnout MMM pod 4 hodiny), který chcete dosáhnout nejbližšího půl roku nebo roku (každému to vyhovuje jinak) a naplánujte si ostatní závody jako součást tréninkového procesu, jak se dopracovat k tomuto cíli.  Rozdělené na drobné , všechny ostatní závody by měly mít svůj smysl v rámci přípravy na hlavní závod. Při všech závodech je důležité stanovit si dílčí cíle daných závodů, jako například - běžet rovnoměrně celé závody v určitém tempu při určité tepové / tepové frekvenci, jít první polovinu závodů volně a pak to rozbalit naplno až do cíle nebo si jen lehce zatrénovat a vychutnat si krásnou trať. Samozřejmě, každý cíl by měl být měřitelný, dostatečně specifický a dosažitelný. Operativní ho třeba přizpůsobit aktuálním podmínkám závodu, nemá asi smysl běžet zimní desítku na hranici osobáku, když je polovina trasy zledovatělá ...

Celý článek...